vineri, 18 februarie 2011

(Bi)Lanţul amintirilor - Top 10 restaurante


În (Bi)Lanţul amintirilor am introdus şi un top al restaurantelor. Nu este un clasament din punct de vedere culinar, nu e o clasificare în funcţie de meniuri sau de stele, ci pur şi simplu a contat contextul.

Cel mai... la înălţime se află restaurantul din Fernsehturm Berlin. Turnul propriu-zis are 368 metri. Puntea panoramică se află la circa 204 metri, iar restaurantul - la 207. Sfera care le cuprinde pe amândouă se învârte încet, făcând o rotaţie completă în 30 de minute şi oferind o vedere a întregului oraş.


Am ajuns pe înserat, am profitat de ultimele raze de soare pentru a face câteva fotografii, după care am rezervat o masă în restaurantul de deasupra. De la masa nr. 4, timp de o jumătate de oră, am privit de sus Berlinul.


Pe locul 2 am plasat restaurantul de la Konventa. În "curtea mânăstirii" din Riga ne-am oprit alături de prietenii din Church, Sigita şi Armand. La masă ni s-a alăturat un amic de-al lor.


După festinul metalic de la Blome, cu care ne delectasem anterior, preparatele culinare excelente savurate în istorica zonă din Riga au fost un bonus.


După mânăstirea letonă urmează în clasament, pe locul 3, impunătoarea catedrală din Cefalu, Sicilia.


În piaţa din faţa Domului se află o suită de restaurante şi terase, veşnic pline. Aici am savurat cea mai bună lasagna mâncată vreodată.


Locul 4: în Viena am descoperit un excelent restaurant chinezesc, situat în interiorul unui mall. În săptămâna petrecută în capitala Austriei am devenit clienţi fideli al localului, atraşi de preparatele bucătăriei asiatice. Raţa prăjită ne-a dat bătăi de cap, deoarece uitasem denumirea germană a orătaniei buclucaşe, iar gazdele o uitaseră pe cea engleză.


Dialogul a fost unul funny: "Duck". "Tuck?" "No, duck". Puţin a lipsit să nu dăm glas frustrării, rostind "f*ck", dar ne-a salvat inspiraţia chinezoaicei. "Aaa, quack-quack", a zis ea, mişcând din coate ca din nişte aripi. "Yeees, quack-quack!", am exclamat râzând cu toţii. În cele câteva zile, am legat o prietenie cultural-gastronomică, gazda noastră dăruindu-ne o cutie de fructe conservate, cu gustul Shanghaiului natal.


În Budapesta, am găsit plutind pe valurile Dunării o veche navă, transformată în restaurant. Pe vas e amplasat şi un club unde au loc concerte.


Meniul se află în cutii de lemn, în care tăbliţele cu preparate stau precum fişele în sertarele de bibliotecă. A38 (locul 5 în acest top) oferă o vedere romantică asupra bătrânului fluviu.


Locul 6: în centrul istoric din Praga există multe restaurante păstrând parfumul vechilor timpuri.


Într-unul dintre acestea am savurat cele mai bune paste cu roşii şi busuioc.


Pe locul 7 se află un restaurant din inelul central al Leipzigului, situat vizavi de Nikolaikirche.


Am găsit o oază italiană în plin centrul oraşului german. Preparatele de la San Remo erau ca la "mamma" acasă.


Pe locul 8 am plasat un alt restaurant din Cefalu. Aproape de malul mării pot fi găsite o mulţime de localuri cochete şi discrete.


Dintre specialităţile pescăreşti siciliene nu lipseau zuppa di cozze şi fructele de mare.


Un porc floydian ţinând în braţe un corn al abundenţei ne-a atras privirile în Praga, în apropiere de Golden Lane. Ghiţă a "zburat" până pe locul 9 în top.


Cine râde la urmă? Un măgar din Viena, pe care l-am plasat pe locul 10 în clasament. L'asino Che Ride (sau, în traducere locală, Zum lachenden Esel) este numele unui restaurant-pizzerie din capitala Austriei.


Bonus: Taverna Sârbului, un local cochet din Bucureşti, a fost apreciat de Robban şi Amanda când au vizitat România. Sperăm că le-au plăcut specialităţile româneşti, dar, spre surprinderea lor, şi sârbeşti din meniu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu