duminică, 20 februarie 2011

(Bi)Lanţul amintirilor - Top 10 cafenele


Cum cafeaua e drogul meu preferat, a venit timpul pentru a rememora locurile unde am savurat o ceaşcă din lichidul întunecat care te revigorează. Dacă la terase conduce Italia, în topul cafenelelor predomină cele din Cehia şi Franţa. Şi totuşi, pe locul 1 am plasat un "obiectiv" din Roma.


Sant' Eustachio e printre cele mai cunoscute cafenele din capitala Italiei. Cozile sunt mari de dimineaţa până seara, iar cei care nu mai încap la mesele de dinăuntru îşi savurează ceaşca de espresso sau capuccino la măsuţele de afară sau chiar în picioare.


Pe locul 2 se află Cafe Tramvaj din centrul Pragăi.


Poftiţi în vagoanele vechiului tramvai 11, la o cafea! Îl găsiţi staţionat în Piața Wenceslas, din mijlocul capitalei Cehiei.


Locul 3: o zi romantică în Paris începe cu o cafea bună, la Palais Royal!


În plin februarie, o cafea fierbinte te remontează şi te încălzeşte deopotrivă. În pauza dintre două vizite la muzeele din Viena, ne-am oprit la Cafe Raimund, locul 4 în acest top.


În Leipzig, cafeaua face casă bună cu arhitectura. Kaffeehaus Riquet din oraşul Treffen-ului gothic (locul 5) o demonstrează cu prisosinţă.


În Piaţa Bastiliei din Paris, aroma inconfundabilă ne-a atras la Cafe Francais (locul 6).


În plimbările prin Viena, am dat cu ochii de Anders. Simpatica oiță de pe sigla Cafe Anders (locul 7) ne-a făcut curioşi, aşa că am intrat să savurăm o cafea vieneză.


La orele târzii din noapte, după ce toate evenimentele din programul WGT se terminau, ne opream la acest cafe-bar din Leipzig. La Cafe Apart (locul 8) ne începeam unele dintre zile cu o cafea tare şi le încheiam tot aici... cu o bere.


Ajunşi în cartierul evreiesc din Praga, printre sinagogi şi magazine de suveniruri, l-am găsit pe Kafka însuşi. Celebrul scriitor şi-a împrumutat numele unei cafenele, pe care în acest top am plasat-o pe locul 9.


Pe străduţele liniştite din apropiere de Sacre Coeur din Paris am făcut un popas la Maison Rose. La localul ce încheie clasamentul de faţă ne-am oprit pentru a savura o cafea în renumita zonă Montmartre.


Bonus: în Praga ne savuram "drogul de dimineaţă" în barul hotelului. Cafeaua avea un gust deosebit, mai ales că era servită într-un decor ca o minigalerie de artă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu